PODRÓŻ W PODZIEMIA KRAKOWA Z UCZNIAMI HTS

Uczniowie z klasy 1 Td technikum wraz ze swoją wychowawczynią - panią Magdaleną Gedigą uczestniczyli w wyjściu kulturalnym i zwiedzili Podziemia Rynku, a dokładnie Muzeum pod Sukiennicami. Muzeum to znajduje się cztery metry pod powierzchnią jednego z najpiękniejszych i największych placów w Europie.

Zobaczyliśmy stałą kompozycję, oglądaliśmy prezentacje multimedialne, które stworzyły atmosferę podróży w czasie. Mieliśmy wrażenie, że przenieśliśmy się do średniowiecznego Krakowa. Pani przewodnik opowiedziała nam o  ważnej roli naszego miasta  w Europie średniowiecznej. Uważnie słuchając  wędrowaliśmy  pod ziemią wokół Sukiennic szklanymi pochylniami i kładkami zawieszonymi ponad średniowiecznymi traktami. Uczniowie mieli możliwość zobaczenia m.in. średniowiecznych narzędzi, zabytkowych monet, używanych ponad 600 lat temu przyborów higienicznych, czy też  gliniane figurki, unikatową na skalę światową, ważącą 693 kg, bryłę cennego wówczas ołowiu tzw. bochenu.

Szczególnie zafascynowani i zachwyceni  byliśmy opowiadaniami pani przewodnik, która się starała mówić bardzo ciekawie i z pasją. Pod koniec wycieczki wszyscy byliśmy oczarowani historią naszego magicznego, zabytkowego Krakowa. Mamy nadzieję, że niebawem poznamy kolejne tajemnice tego wspaniałego miasta.